10 kwietnia 2019

MindReset – Jak szybko regenerować umysł w ciągu dnia

Bez kategorii
mindreset3

Narzędzie MindReset oparte jest o techniki mindfullness które pozwalają zwiększyć poziom uważności i szybciej regenerować umysł w trakcie dnia.

Aby zregenerować umysł potrzebujemy odciąć go od bodźców, myśli, obiektów z otoczenia itd. Zatem naturalnie będziemy chcieli wykonać prostą formę relaksacji. Jednak w tym wypadku będzie miała ona nieco niestandardowy przebieg a jej prosta i dyskretna forma sprawi, że z łatwością będzie możliwa do wykorzystania nawet w miejscu pracy.

 

Być może wiesz, że umysł posiada „zbiornik energii mentalnej” na każdy dzień który możemy przyrównać do baterii lub zbiornika z paliwem. Ta energia decyduje o tym jak długo i z jaką jakością jesteśmy w stanie sterować naszą uwagą. Istnieją oczywiście sposoby trenowania umysłu w taki sposób aby powiększyć objętość naszej „umysłowej baterii”.

 

Jednak teraz skupimy się na tym co zrobić kiedy bateria się wyczerpuje a my nie chcemy ratować się zastrzykiem cukru tylko chcielibyśmy naturalnie przywrócić sobie równowagę i spokój umysłu oraz energię do działania.

MindReset to technika oparta o metody Mindfullness które wykazały, że podczas specyficznej formy relaksacji umysł dosłownie „wyłącza się” i resetuje bardzo szybko niczym podczas głębokiego snu.

 

Jak więc przeprowadzić taki MindReset?

mindreset

Krok 1:
Znajdź miejsce w którym przez ok. 5min nikt nie będzie Ci przeszkadzał.

 

Krok 2:
Usiądź wygodnie w stabilnej pozycji i zamknij oczy.

 

Krok 3:
Skieruj uwagę na swój oddech – nie staraj się go ani pogłębiać ani spłycać, po prostu świadomie go obserwuj. Wyczuj conajmniej 5 oddechów pod rząd.

 

Krok 4:
Swoją uwagę skieruj na specyficzny moment kiedy zakończysz wydech i zanim rozpoczniesz kolejny wdech – jest tam krótka pauza jaką możesz intuicyjnie wyczuć swoją uwagą. Przy kolejnych 5 oddechach skup swoją uwagę w pełni na tej przestrzeni/pauzie.

 

Krok 5:
Wyczuj 5 oddechów pod rząd a następnie całą uwagę skieruj do przestrzeni pomiędzy oddechami – wyobraź sobie, że „zapadasz się w niej” niczym w czarnej dziurze i widzisz tylko „czarny ekran”.

 

Krok 6:
Pozostań w tej obserwacji na punkcie pomiędzy oddechami jednocześnie zwalniając umysł zupełnie tak jakbyś włączył wygaszacz ekranu na komputerze – pozwalaj myślom przepływać, skup się na punkcie pomiędzy oddechami i na metaforze „wyłączenia ekranu”. Pozostań w tym stanie przez 2-5min.

 

Krok 7:
Delikatnie otwórz oczy (bez „wyrywania” umysłu ze stanu) i zauważ pustą przestrzeń w umyśle która przypomina czystą kartkę papieru lub pulpit komputera świeżo po uruchomieniu.

 

Krok 8:
Z tego stanu czyli „czystej karty” możesz zarówno wejść w stan spokojnej, głębszej relfeksji lub transu jak i nadać dynamiki rozpędzając koncentrację do stanów uptime/flow.

Jak uwolnić się od przytłoczenia informacjami
i wzmocnić koncentrację trenując tylko

5 minut dziennie